Tuesday, May 12, 2009

aku benci..

bila:
1-org tanye aku soalan yang diorg dah tau jawapan (does is it make any diff by asking me??huh)
2-orang yang keje kat customer service tapi kurang ajar!(baik ko cari keje lain,dont talk as if ppl are stupid!dah keje ko,layan je la soklan tu wlpn ko annoy ngan soalan tu!)
3-orang yang potray diri die bagus padahal deep inside they'r haru-biru(ko nak tipu sape? diri sendiri or "yang di atas"?)
4-orang yang konon mcm tau sume bile aku nak terangkan sesuatu(padahal ko hanya tau on d surface je!lenkali jgn menyampuk bile org belum habes cakap)
5-org yang berlagak pandai tapi bile bukak mulut je tau dah yang die tu kurang cerdik
6-org yg buat lawak yg sangat bangang sampai otak xdpt mencerna sama ada nak marah atau nak terajang je terus!
7-orang yang talam bermuka-muka(depan puji bagai nak rak,blkg maki hamun)
8-kawan yang tikam kawan die sendiri
9-orang yang suka guna kelemahan org lain utk kepentingan diri sendiri(may allah bless u!)

and d list goes on..
selain benci akan ragam manusia yang mencabar keimanan.aku juga benci akan perangai yang diluar kawalan otak ku.mungkin dipengaruhi nafsu dan syaitan yang mmg keje die mengapi-apikan manusia.aku bencikan diri aku bila tahap kemalasan yang maksima muncul dan aku tak dpt mengawalnya.juga diri ku dalam keadaan marah.huduh sungguh!aku juga benci bila otak ku seringkali berfikir utk menyelesaikan masalah yg tiada berpenghujung!huh..
moga kita dilindungi dari anasir yang takde faedah langsung!buat menyemak otak je fikir pasal orang lain! hidup cara kita,ikut suka hati tapi jangan sampai hilang iman!

No comments: